Bartosz Michalak. Nie jest fanem uczenia się na pamięć, zakuwania

Urszula Szarlej-Kuczyńska
archiwum prywatne/ Bartosz Michalak
Bartosz Michalak zdobył tytuł Nauczyciela Akademickiego Roku 2022 w całym naszym województwie. To dla Niego ogromne wyróżnienie, zapewnia.

Budownictwo nie ma przed nim tajemnic

Bartosz Michalak z zawodu jest inżynierem budownictwa. Jego decyzja o rozpoczęciu pracy nad doktoratem oraz działalności naukowej na Uniwersytecie Zielonogórskim dała Mu możliwość prowadzenia zajęć ze studentami - i to właśnie za nie został doceniony w naszym wielkim plebiscycie edukacyjnym.

W 2015 roku rozpoczął pracę jako asystent w Instytucie Budownictwa Uniwersytetu Zielonogórskiego. Od tego czasu prowadzi również zajęcia dydaktyczne, przede wszystkim w zakresie laboratorium materiałów budowlanych i technologii betonu, rysunku technicznego oraz budownictwa ogólnego. - Od roku 2018 jestem opiekunem i założycielem aktywnie działającego w naszym instytucie koła naukowego „Nowocześni Budowlańcy” - dopowiada nasz zwycięzca.

W 2021 roku Senat Uniwersytetu Zielonogórskiego nadał mu stopień doktora nauk inżynieryjno-technicznych w dyscyplinie inżynierii lądowej i transportu. Stało się to na podstawie obronionej rozprawy doktorskiej pod tytułem „Analiza wpływu zastosowania nowoczesnych metod termomodernizacyjnych na stopień zawilgocenia murów zewnętrznych kościołów modernistycznych Środkowego Nadoodrza”. Dodajmy, że obecnie nasz Nauczyciel Akademicki Roku pełni też funkcję promotora pięciu prac inżynierskich oraz dwóch magisterskich.

Teoretyk i praktyk w jednym

Jego praca to połączenie zawodu inżyniera budownictwa, szczególnie w laboratorium Instytutu Budownictwa w pracowni materiałów budowlanych oraz pracy wykładowcy. Nasz laureat angażuje się także w tworzenie różnego rodzaju ekspertyz i opinii technicznych, jak również prace badawczo-rozwojowe oraz działalność zielonogórskiego oddziału Polskiego Związku Inżynierów i Techników Budownictwa.

Na zajęciach dydaktycznych przekazuje swoim studentom zarówno wiedzę teoretyczną, jak i elementy praktyki inżynierskiej.

- Daje mi wiele satysfakcji, kiedy studenci zrozumieją to, czego ich uczę. Nie jestem fanem uczenia się na pamięć, zmuszania i zakuwania. Nauki ścisłe i techniczne to przede wszystkim zrozumienie i logiczne myślenie. Kładę na to duży nacisk na moich zajęciach - podkreśla Bartosz Michalak.

Kształtuje młode pokolenia - i robi to ma medal

Praca ze studentami oraz kontakt z młodzieżą to w Jego opinii wspaniałe doświadczenie. - Cieszę się, że mogę połączyć swoją pasję i zainteresowania, działalność zawodową z możliwością kształcenia młodych ludzi. Czuję dumę, jeśli uda mi się kogoś zainteresować budownictwem i sztuką inżynierską ponad program obowiązkowego nauczania - przyznaje nasz zwycięzca.

Dumą napawa Go również fakt, że znalazł się w tak znakomitym gronie laureatów akcji Nauczyciel na medal. Zajęcie I miejsca w całym naszym województwie w kategorii Nauczyciel Akademicki Roku sprawiło, że poczuł się bardzo doceniony. To dla Niego ogromne wyróżnienie.

- Cieszę się, że moja praca i zaangażowanie w kształtowanie młodego pokolenia inżynierów jest dobrze oceniana. Dało mi to również dodatkową motywację, aby jeszcze bardziej postarać się i zaangażować w pracę dydaktyka - mówi.

W czasie wolnym uwielbia wszystko, co związane z motoryzacją i historią. - Od niedawna mocno zaangażowałem się również w prace ogrodnicze i - niespodziewanie - daje mi to dużą satysfakcję - dodaje, wspaniały wykładowca.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Nie tylko o niedźwiedziach, które mieszkały w minizoo w Lesznie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na strefaedukacji.pl Strefa Edukacji