Spis treści
Kiedy można złożyć odwołanie od decyzji szkoły?
Jeżeli twoje dziecko nie dostało się do wymarzonej szkoły średniej, warto napisać odwołanie od decyzji komisji rekrutacyjnej. Kandydat, który dostał się do innej szkoły powinien najpierw potwierdzić wolę przyjęcia do tej szkoły, ponieważ w przypadku negatywnej odpowiedzi na odwołanie, nie będzie przyjęty do żadnej ze szkół.
Jeżeli uczeń nie dostał się do żadnej ze szkół może napisać odwołanie, ale musi pamiętać o wzięciu udziału w rekrutacji uzupełniającej.
Między 16 a 25 lipca w rekrutacji zasadniczej szkoły opublikują listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
Odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej składa się w ciągu trzech dni po ogłoszeniu list osób przyjętych i nieprzyjętych, wnosi się je do dyrektora szkoły.
Przeczytaj też: Egzamin ósmoklasisty i matura: jak będą wyglądały w 2025 roku? Centralna Komisja Egzaminacyjna wyjaśnia. Które lektury będą obowiązywały?
Jak napisać odwołanie od decyzji komisji rekrutacyjnej?
Pismo powinno składać się z kilku podstawowych elementów:
- daty i miejscowości sporządzenia odwołania,
- danych kandydata: imienia i nazwiska, numeru PESEL, adresu, telefonu kontaktowego,
- danych dyrektora szkoły,
- treści odwołania wraz z uzasadnieniem prośby,
- czytelnego podpisu rodzica/opiekuna prawnego kandydata.
Poniżej prezentujemy wzór odwołania.
Kiedy warto napisać odwołanie od wyników rekrutacji do szkoły średniej?
Napisanie odwołania ma sens w trzech przypadkach:
- nazwisko kandydata nie pojawiło się na żadnej liście - ani osób zakwalifikowanych, ani niezakwalifikowanych,
- w momencie, kiedy kandydat zakwalifikowany do klasy jako ostatni, ma mniej punktów niż osoba, która się nie zakwalifikowała,
- w chwili, gdy ostatnia zakwalifikowana osoba ma tyle samo punktów, co kandydat niezakwalifikowany, a ten kandydat spełnia kryteria pierwszeństwa i zawarł te informacje we wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej (na przykład, gdy kandydatowi nie uznano statusu laureata olimpiady).
Ile czeka się na odpowiedź na odwołanie od decyzji komisji?
Dyrektor szkoły ma 7 dni kalendarzowych na udzielenie odpowiedzi. W przypadku decyzji odmownej można wystąpić na drogę sądową i złożyć skargę do wojewódzkiego sądu administracyjnego. Należy złożyć ją w ciągu 30 dni od doręczenia decyzji.
Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Edukacji codziennie. Obserwuj StrefaEdukacji.pl!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?