Co powinno zawierać drugie śniadanie, aby odżywić mózg dziecka i dać mu siłę? Pomysły na wygodne i zdrowe przekąski oraz śniadania do szkoły

Barbara Wesoła
Barbara Wesoła
Śniadanie dla ucznia nie musi być monotonne! Co wkładać do śniadaniówek, aby zapewnić dziecku zdrowe przekąski i uczucie sytości?
Śniadanie dla ucznia nie musi być monotonne! Co wkładać do śniadaniówek, aby zapewnić dziecku zdrowe przekąski i uczucie sytości? 123rf.com
Czy wiesz, że odpowiednie odżywienie ma ogromny wpływ na koncentrację, uczenie się i ogólny rozwój mózgu dziecka? Drugie śniadanie może dostarczyć mu niezbędne składniki odżywcze, które pobudzą umysł i zapewnią energię na dalszą część dnia. Odkryj pomysły na szybkie i praktyczne lunch boxy. Co na drugie śniadanie zamiast kanapek? Jak zapewnić dziecku energię i uczucie sytości przez 8 godzin w szkole? Podpowiadamy!

Spis treści

Dlaczego drugie śniadanie jest ważne?

Drugie śniadanie to niezwykle ważny posiłek dla uczniów, ponieważ zapewnia im energię i składniki odżywcze potrzebne do efektywnej nauki.

W diecie osoby, która pracuje umysłowo, nie może zabraknąć składników odżywczych, które chronią układ nerwowy przed stanem zapalnym, będą wspierały pamięć i rozwój mózgu - pisze Marta Siesicka-Osiak na Stronie Zdrowia

Czy to znaczy, że należy odrzucić tradycyjne kanapki i zastąpić je sałatkami i obiadami na wynos? Nie do końca. Anna Rokicka -Żuk w artykule poradnikowym „Drugie śniadanie do szkoły dla dziecka. Pomysły i przepisy na zdrowe oraz szybkie śniadanie dla ucznia” przypomina, że kanapka jako kompaktowy i szybki posiłek, jest wygodną formą drugiego śniadania, które sprawdzi się nawet na krótkiej przerwie.

Jednocześnie poskreśla, że ważny jest rodzaj pieczywa i skład szkolnej kanapki. Stawiajmy na pełnoziarnisty chleb, dobrej jakości tłuszcze, chude i bogate w białko wędliny oraz warzywa.

Co zamiast kanapki do szkoły?

Oto kilka prostych i smacznych pomysłów na zdrowe drugie śniadanie, które zadowolą ucznia:

  • Wrapy pełne kreatywności - przygotuj tortillę pełnoziarnistą lub szpinakową i napełnij ją warzywami, chudym mięsem, serem i sosem hummus. Zwinięty w folię aluminiową, taki wrap jest praktyczny i można go zjeść bez problemu w szkole.
  • Sałatki na zimno - przygotuj wcześniej sałatkę z pełnoziarnistego makaronu, kolorowych warzyw i kurczaka lub tofu. Skrop ją lekkim dressingiem i schowaj do pojemnika. To doskonała opcja dla dzieci lubiących odmianę i kreatywne smaki.
  • Zdrowe muffinki - warzywne lub pełnoziarniste babeczki z nasionami to syte śniadanie, które z łatwością przetrwa w plecaku.
  • Zapiekanka warzywa lub kawałek domowej pizzy - posiłek przygotowany na bazie sprawdzonych produktów, lubiany przez dzieci i młodzież, a do tego praktyczny w transporcie!

Coś na ząb dla ucznia, czyli przekąski, które odżywią mózg

Jeśli chodzi o przekąski podczas nauki, polecam różnego rodzaju orzechy. To solidny zastrzyk energii i składników, które usprawniają pracę naszego mózgu, a co za tym idzie, poprawiają skuteczność nauki – komentuje dietę uczniów przed egzaminami dr n. med. Anna Kubiak.

Do mniejszego pojemnika lub woreczka strunowego zapakuj więc:

  • Orzechy: włoskie orzechy, migdały, orzeszki nerkowca lub orzechy laskowe to małe skarbnice zdrowych tłuszczów i białka.
  • Suszone owoce: warte uwagi są daktyle (bardzo słodkie i bogate w błonnik, witaminy A, E i C oraz magnez i żelazo), a także żurawina (dla odmiany coś winnego: bogata w antyoksydanty, witaminę C, błonnik oraz minerały żurawina wzmocni odporność).
  • Świeże, surowe warzywa: najbardziej lubiane są chrupiące kawałki marchewki i papryki. Dobrze znoszą podróże w tornistrze.
  • Owoce: wybierajmy banany, jabłka oraz owoce jagodowe.

Pamiętajmy o nawodnieniu

Nie zapominajmy o napojach. Uczeń, licząc dojazd do szkoły i powrót, często spędza poza domem nawet 9 godzin! W tym czasie nie powinno zabraknąć mu przede wszystkim wody. Dodatkowo sprawdzą się soki warzywno-owocowe i owocowe, lub chłodzone herbaty (mięta, domowa lemoniada, malina z żurawiną).

Jesienią i zimą można wyposażyć dziecko w poręczny termos na ciepłą herbatę lub wodę z miodem, imbirem, czy goździkami. Rozgrzeją i nawodnią organizm w ciągu długiego dnia.

od 7 lat
Wideo

Dr hab. n. med. Jakub Żołnierek - Debata, nowotwory męskie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefaedukacji.pl Strefa Edukacji