Wyróżnienie daje jej energię do jeszcze większego zaangażowania
Laureatka V miejsca w kategorii Nauczyciel Roku Szkoły Ponadpodstawowej jest bardzo wzruszona i wdzięczna rodzinie, uczniom, absolwentom i wszystkim, którzy na Nią głosowali, ponieważ to dzięki nim zajęła tak wysokie miejsce w plebiscycie.
- Takie uznanie daje mi energię do jeszcze większego zaangażowania się w moją pracę - wyjaśnia.
Udział w plebiscycie był dla Niej nowym doświadczeniem, które dało Jej wiele pozytywnej energii. Dostała wsparcie od swoich uczniów, koleżanek z pracy i od rodziny, za co najmocniej im dziękuje, bo uważa, że dzięki takim sytuacjom człowiek przekonuje się, że to, co robi, ma sens.
Wykonywany zawód był Jej bliski od dziecięcych lat, gdyż w jej rodzinie było i jest paru nauczycieli. I Jej babcia, i dziadek byli pedagogami, a nawet dyrektorami szkoły podstawowej. Pasja, z jaką przekazywali wiedzę i to, jakimi byli ludźmi, wpłynęło na to, jak Katarzyna Wieczorek widziała tę profesję.
Zawsze lubiłam pracę z młodzieżą, w zespole, tworzenie projektów i sądzę, że zdobyta wiedza i doświadczenie pokazały mi, w jakim kierunku zawodowym chcę podążać - wyjaśnia.
Praca nauczyciela nie jest łatwa, ale daje satysfakcję
Nasza laureatka mówi, że praca nauczyciela nie jest łatwa, ale potrafi dać dużo satysfakcji, a w szczególności z młodzieżą, której energia jest zaraźliwa i inspirująca.
Najbardziej cieszy Ją, gdy uczniowie realizują swoje zainteresowania związane z biologią i nie tylko. Jako opiekun samorządu może wraz z uczniami tworzyć wiele projektów, w których młodzież szkoły ma szansę się wykazać.
Jest wiele rzeczy, które w mojej pracy napawa mnie dumą. Są to projekty z uczelniami wyższymi i prowadzone przeze mnie dodatkowe zajęcia, organizacja dużych akcji charytatywnych, dobre relacje z uczniami nawet po zakończeniu szkoły - opowiada laureatka.
Przyznaje, że chyba najbardziej cieszy Ją jednak fakt, że od początku korzystała z nowoczesnych technik nauczania i cały czas rozwija się w tym kierunku. Wszystko po to, aby dotrzeć z wiadomościami do młodzieży, w jak najbardziej przystępny sposób, żeby pokazać, że ta wiedza nie jest tylko książkowa, ale i życiowa.