MEN pracuje nad wprowadzeniem nowego przedmiotu. Nauczyciele mogą spać spokojnie?

Magdalena Ignaciuk
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Reforma edukacji w Polsce nieustannie budzi wiele emocji i pytań, zwłaszcza w kontekście zmian w nauczaniu poszczególnych przedmiotów. Wiceminister edukacji Katarzyna Lubnauer poinformowała, że resort pracuje nad stworzeniem jednego przedmiotu nauki przyrodnicze w szkole podstawowej. Zaznaczyła, że decyzje jeszcze nie zapadły. Dodała, że przedmiotu będą mogły uczyć zespoły nauczycielskie.

Spis treści

Nauczyciele nie muszą czuć się zagrożeni?

Lubnauer odniosła się w piątek do „pojawiających się ostatnio w przestrzeni publicznej fake newsów dotyczących przyrody”. Zaznaczyła, że „chciałaby uspokoić wszystkich nauczycieli: nikt nie może czuć się zagrożony”.

Nauczyciele nie mają się czego bać? MEN uspokaja w sprawie reformy
Nauczyciele nie mają się czego bać? MEN uspokaja w sprawie reformy PAP/Marcin Obara

Lubnauer przypomniała, że przyroda do VI klasy szkoły podstawowej była już w czasach, w których jeszcze nie zlikwidowano gimnazjów.

Przeczytaj też: Zwolnienia nauczycieli na horyzoncie? Reforma edukacji wywołuje falę obaw

Zmiany tylko w podstawówce

– Stworzenie z kilku przedmiotów jednego, jakim są nauki przyrodnicze, jest o tyle istotne, że wtedy czynimy z nauczania przyrody równie ważny element edukacji jak matematyka, język polski czy historia, które są przedmiotami uczonymi w dużo szerszym zakresie godzinowym – argumentowała.

Zaznaczyła, że ma to dotyczyć tylko szkół podstawowych.

– W szkołach ponadpodstawowych nie zamierzamy zmieniać podziału przedmiotów na biologię, geografię, fizykę czy chemię – zapewniła.

Przedmiot nauczany zespołowo?

Podkreśliła, że przedmiotu będą mogli uczyć pojedynczy nauczyciele, jak i zespoły nauczycielskie.

– Czyli będzie można tworzyć zespół nauczycieli, który będzie uczył nauk przyrodniczych – wyjaśniła.

Zwróciła uwagę, że dzięki temu rozwiązaniu będzie można poznawać to, co nazwalibyśmy naukami przyrodniczymi.

– Zauważać zjawiska jako całość, a nie oddzielnie rozmawiać o tym, czym jest np. zmiana klimatyczna na biologii, jaki ma wpływ geograficznie, jakie są zjawiska chemiczne czy fizyczne – powiedziała.

Wiceszefowa MEN dodała, że dzięki temu wiedza, jaką otrzymają dzieci, będzie pełniejsza i bardziej zrozumiała.

Źródło: PAP

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefaedukacji.pl Strefa Edukacji