Szkoła ma już ponad trzy dekady
Minęło już 30 lat, odkąd pierwsi uczniowie rozpoczęli naukę w murach Prywatnych Szkół CKZ. W 1992 roku Prywatna Szkoła Podstawowa nr 6 (Białystok, św. Andrzeja Boboli 47) została wpisana do ewidencji szkół niepublicznych i decyzją kuratora oświaty uzyskała uprawnienia szkoły publicznej.
Wówczas rozpoczęło w niej naukę 72 uczniów klas 0-VII pod kierunkiem 20 nauczycieli. Wiadomość o wysokim poziomie nauczania rozeszła się szybko i w progach szkolnych pojawili się nowi adepci. Systematycznie uczniów przybywało. Wkrótce mury szkoły opuścili pierwsi absolwenci - 10 uczniów klasy VIII. Współcześnie szkoła ciągle pokazuje nowe oblicze i już tylko w niewielkim stopniu przypomina tę sprzed lat.
Nasz budynek jest duży i zmodernizowany. Dysponujemy: 11 salami lekcyjnymi - multimedialnymi, nowoczesną pracownią informatyczną, salą gimnastyczną z zapleczem socjalnym. W szkole znajdują się ponadto: gabinet dyrektora, sekretariat, pokój terapeutyczny, pokój nauczycielski, świetlica, biblioteka z czytelnią, gabinet pielęgniarki szkolnej, bufet szkolny - czytamy na stronie szkoły.
Dyrekcja troszczy się się nie tylko o poprawianie warunków bytowych w placówce. Starania ukierunkowane są na podniesienie jakości pracy szkoły, wyrównanie szans edukacyjnych uczniów, dbanie o jak najlepiej wykształconą kadrę pedagogiczną.
- Każdego dnia tworzymy wspólnie z uczniami nowe dzieje, pielęgnujemy tradycje szkoły. Staramy się zapewnić naszym wychowankom nie tylko optymalne warunki do nauki, ale również sprzyjającą atmosferę do zabawy i poznawania swojej osobowości - dowiadujemy się.
Co jeszcze wyróżnia Prywatną Szkołę Podstawową nr 6 w Białymstoku na tle innych placówek?
Bierze czynny udział w wielu akcjach, które wspierają uczniów na różnych płaszczyznach - zarówno prozdrowotnych, edukacyjnych, sportowych, jak i innych. W placówce odbywa się nauka wielu języków obcych. Odbywają się zajęcia z angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego oraz rosyjskiego.
Na zajęciach informatyki oraz na dodatkowym kole programistycznym uczniowie nabywają umiejętności logicznego myślenia poprzez kodowanie. Umiejętności programowania to także umiejętności analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów - nie tylko tych technicznych. Zaś na zajęciach z przyrody i biologii, geografii, fizyki i chemii uczniowie mogą poznać najskrytsze tajemnice natury. -
Nasze cele to pomoc dzieciom w poznaniu otaczającego świata i lepszym zrozumieniu własnego miejsca w nim oraz rozbudzenie ciekawości badawczej oraz miłości do przyrody - podkreśla szkoła.
Od października 2020 roku w szkole realizowana jest kolejna edycja rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica”. W ramach dofinansowania w placówce pojawiło się wiele pomocy dydaktycznych standardowych, ale przede wszystkim multimedialnych do pracy na zajęciach specjalistycznych i wyrównawczych.
Dzięki dofinansowaniu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie uczestniczą w zajęciach z kodowania z wykorzystaniem zakupionego sprzętu, co pozwalają nie tylko na konstruowanie przedmiotów według instrukcji, ale również na wykazanie się swoją dziecięcą wyobraźnią. Szkoła stawia także na działalność społeczną oraz charytatywną. Tylko w ostatnim czasie zaangażowała swoich uczniów w pomoc dla Afryki, która przebiega pod hasłem „Opatrunek na ratunek”.
Zakaz smartfonów w szkołach? 67% Polaków mówi "tak"!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?