Takie były koszty promocji MEiN w 2023 roku. Szczegółowy wykaz wydatków

Katarzyna Mazur
Opracowanie:
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Ministerstwo Edukacji i Nauki w 2023 roku wydało ponad 1,5 mln zł na promocję i działania informacyjne, z czego największe sumy trafiły do Telewizji Republika i TVP. Wydatki te obejmowały m.in. kampanie reklamowe oraz publikacje w prasie i internecie – MEN przedstawia szczegółowy raport i własne plany na 2024.

Spis treści

Zapytanie o wydatki MEN na promocję w 2023 roku

Pod koniec lipca 2024 roku posłanka Magdalena Sroka złożyła interpelację, w której pytała o wydatki Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz jego jednostek podległych na działania marketingowe, reklamowe i informacyjne w 2023 roku. Sroka chciała również dowiedzieć się, jakie środki przewidziano na te cele w budżecie na 2024 rok oraz jakie tematy dominowały w zamówieniach związanych z promocją.

monety
W odpowiedzi na poselską interpelacje Lubnauer publikuje kosztorys działań promocyjnych freepik.com

W odpowiedzi na interpelację, wiceminister edukacji Katarzyna Lubnauer podała, że w 2023 roku na działania promocyjne i informacyjne w ramach budżetu państwa przeznaczono 1 550 094,13 zł, a z funduszy europejskich 27 613,50 zł.

Wykaz wydatków promocyjnych na rok 2023

Oto lista wydatków związanych z działaniami informacyjno-promocyjnymi Ministerstwa Edukacji i Nauki w 2023 roku:

Telewizja Republika – 328 090,20 zł za:

  • zakup czasu antenowego na kampanię „Szkoła przyszłości już dziś”;
  • zakup czasu antenowego w blokach reklamowych oraz na portalu www.niezależna.pl na emisję spotu „Laboratoria Przyszłości”;
  • emisję wystąpienia ministra edukacji i nauki Przemysława Czarnka dotyczącego podsumowania roku szkolnego 2022/2023.

TVP – 250 000,85 zł za:

  • emisję audycji „Wielki Test”.

Polska Press – 194 955 zł za:

  • umieszczenie banerów z wideo MEiN z życzeniami dla maturzystów i uczniów z okazji rozpoczęcia nowego roku szkolnego;
  • publikację artykułu dotyczącego wizyty Steve’a Wozniaka w MEiN oraz udziału MEiN w Ogólnopolskiej Gali Plebiscytu Edukacyjnego Roku 2022;
  • 23 985 zł (ze środków europejskich) za publikacje na 24 serwisach internetowych dotyczące „EuroSkills 2023 Gdańsk” oraz za trzy artykuły sponsorowane na ten temat.

Polskie Radio – 98 835 zł za:

  • pakiet partnera trasy „Lato z Radiem”;
  • wyprodukowanie i emisję 13 audycji na temat programów, przedsięwzięć i inicjatyw MEiN.

Fundacja Lux Veritatis – 64 300 zł za:

  • produkcję, postprodukcję i emisję na antenie TV Trwam 12 odcinków audycji „Regał”.

Fundacja Rozwoju Miasta Poznania – 36 900 zł za:

  • udział w postprodukcji utworu „Błogosławiona” w celu promocji programów realizowanych przez Ministerstwo Edukacji i Nauki.

X-projekt: Grupa marketingowa – 3 628,50 zł (ze środków europejskich) za:

  • przygotowanie oraz druk broszury promującej efekty projektów realizowanych przez Instytucję Pośredniczącą w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie – 49 200 zł za:

  • wynajem sali na organizację Dnia Edukacji Narodowej w 2023 r.

Za różne działania promocyjne fundusze otrzymały także:

  • TV Media Narodowe – 24 587,70 zł;
  • Fratria sp. z o.o. – 12 287,70 zł;
  • TV Trwam – 12 280,32 zł;
  • W Sieci – 6 150 zł;
  • TV Media Narodowe, TV Regio, Lubelska TV, TV Regionalna – 6 143,85 zł;
  • Instytut Niedziela – 5 682,60 zł;
  • „Gazeta Polska Codziennie” – 5 535 zł za różne działania promocyjne;
  • „Nasz Dziennik” – 4 703,21 zł za różne działania promocyjne;
  • Siedlecka Oficyna Wydawnicza „Podlasie” – 3 013,50 zł, w tym za publikację życzeń wielkanocnych złożonych przez ministra Przemysława Czarnka.

Plany wydatków promocyjnych MEN na rok 2024

Lubnauer podała także, że w 2024 r. w Ministerstwie Edukacji Narodowej na wydatki związane z działaniami informacyjno-promocyjnymi w mediach w części 30. budżetu państwa – oświata i wychowanie zaplanowano środki w wysokości 1 030 000 zł.

Dodatkowo w ramach projektu „Porozumienie branżowe na rzecz kształcenia i szkolenia zawodowego. Zwiększenie udziału przedstawicieli i przedstawicielek branż w rozwoju kształcenia zawodowego i uczenia się przez całe życie”, współfinansowanego ze środków UE, jeszcze w 2024 r. planowane jest wszczęcie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na koncepcję kampanii reklamowej kształcenia zawodowego w radio i telewizji (planowane środki: 330 000 zł) oraz publikację artykułów w prasie branżowej w zakresie kształcenia zawodowego (planowane środki: 4 000 zł). Ponadto w zakresie wydatków finansowanych w 2024 r. ze środków europejskich na koszty związane z działaniami informacyjno-promocyjnymi w mediach zaplanowano 48 780 zł. (PAP)

Powiedz nam, co o tym myślisz i zostaw komentarz.
Szanujemy każde zdanie i zachęcamy do dyskusji. Pamiętaj tylko, żeby nikogo nie obrażać!

Jesteśmy na Google News. Dołącz do nas i śledź Strefę Edukacji codziennie.
Obserwuj StrefaEdukacji.pl!

Źródło:

Polska Agencja Prasowa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefaedukacji.pl Strefa Edukacji