"Wsparcie psychologiczne dla uczniów jest konieczne". Czy szkoły w Poznaniu skorzystają z dodatkowych zajęć psychologicznych dla uczniów?

Sylwia Rycharska
Sylwia Rycharska
- Widzimy ogromną potrzebę zajęć rozwijających umiejętności społeczno-emocjonalne wśród uczniów - mówi Marzena Kędra, dyrektor Szkoły Podstawowej Cogito w Poznaniu.
- Widzimy ogromną potrzebę zajęć rozwijających umiejętności społeczno-emocjonalne wśród uczniów - mówi Marzena Kędra, dyrektor Szkoły Podstawowej Cogito w Poznaniu. Robert Woźniak/Zdjęcie ilustracyjne
Od 1 marca w szkołach będą mogły odbywać się dodatkowe zajęcia specjalistyczne z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Na ten cel ministerstwo edukacji i nauki ma przeznaczyć 180 mln zł. Czy w szkołach w Poznaniu skorzystają z tego wsparcia? -Widzimy ogromną potrzebę zajęć rozwijających umiejętności społeczno-emocjonalne wśród uczniów - mówi jedna z dyrektorek.

Wsparcie obejmie organizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym dla uczniów, u których rozpoznano potrzebę wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w tym zakresie. Do poniedziałku, 21 lutego dyrektorzy szkół muszą przekazać informacje na temat ich liczby godzin, które planują zrealizować w danej szkole.

Zobacz też: Studniówka Zespołu Szkół Komunikacji w Poznaniu

od 16 lat

Pomoc psychologiczna dla uczniów w Poznaniu

Jeszcze pod koniec ubiegłego roku kalendarzowego w Szkole Podstawowej Cogito przeprowadzono diagnozę wśród uczniów. Na podstawie pogłębionych obserwacji dzieci prowadzonych przez psychologa i pedagoga oraz informacji uzyskanych od wychowawców, nauczycieli przedmiotów oraz rodziców dyrekcja dowiedziała się, które obszary psychologiczne wymagają przepracowania.

- Widzimy ogromną potrzebę zajęć rozwijających umiejętności społeczno-emocjonalne wśród uczniów - mówi Marzena Kędra, dyrektor Szkoły Podstawowej Cogito.

Dlatego wnioskuje o maksymalną liczbę dodatkowych godzin - według ministerialnego rozporządzenia - przysługującą 500 uczniom. W ramach nich dyrektor będzie chciała zorganizować specjalne warsztaty, które poprowadzą specjaliści z zakresu rozwoju społeczno-emocjonalnego.

Sprawdź też:

Zachowania dzieci, które wzbudziły niepokój wśród pedagogów, to: lęk, niepewność, strach oraz stres, a także agresja, której wcześniej u danego dziecka nie obserwowano. Jak opowiada dyrektor Kędra, takie postępowanie uczniów mogą wynikać z różnych sytuacji rodzinnych - choroby lub śmierci bliskiej osoby czy nauki zdalnej.

Pomoc dzieciom w ramach innych typów zajęć, jak korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne czy inne terapeutyczne, w Cogito jest udzielana na bieżąco - wśród osób zatrudnionych w szkole pracuje szerokie grono specjalistów.

Dyrektor Kędra zwraca uwagę także na trudną sytuację psychologiczną rodziców. Chciałaby móc zorganizować specjalne warsztaty wsparcia tylko dla nich, które byłyby finansowane już z własnego budżetu szkoły.

"Wsparcie psychologiczne dla uczniów jest konieczne", ale kiedy?

W XXV LO im. Generałowej Jadwigi Zamoyskiej w Poznaniu również skorzystają z dodatkowych zajęć, ale dyrektor zwraca uwagę na inny problem przy ich organizacji.

- Wsparcie psychologiczne dla uczniów jest konieczne, natomiast problem stanowi dopasowanie czasowe zajęć do bieżącego planu lekcji - zauważa dyrektor Małgorzata Supłat.

Jak tłumaczy, młodzież codziennie kończy lekcje późnym popołudniem. Dodatkowo znaczna jej część dojeżdża do szkoły spod Poznania, więc pracują nad najkorzystniejszym rozwiązaniem.

Jeśli chodzi o pedagogów, którzy mogliby prowadzić tego typu wsparcie, to w przypadku XXV LO na tę chwilę nie będą zatrudniane dodatkowe osoby. Podobnie sytuacja wygląda w Szkole Podstawowej nr 51 im. B. Szwarca, gdzie ze względu na wielkość szkoły pracuje ok. 100 osób. Jak powiedziała dyrektor Kamilla Pona, wśród tak dużej grupy jest wielu nauczycieli, którzy mają dodatkowe uprawnienia pozwalające im na działanie także w zakresie pomocy terapeutycznej.

Większość naszych rozmówców podkreśla, że w ich szkołach wciąż jest ustalane, czy i w jakim zakresie skorzystają z dodatkowych zajęć.

Prezentujemy 10 nieprzyjemnych sytuacji dla każdego ucznia związanych ze szkołą. Sprawdź w galerii --->>>

Dlaczego dzieci nie lubią chodzić do szkoły? 10 koszmarów uc...

Czytaj też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: "Wsparcie psychologiczne dla uczniów jest konieczne". Czy szkoły w Poznaniu skorzystają z dodatkowych zajęć psychologicznych dla uczniów? - Głos Wielkopolski

Wróć na strefaedukacji.pl Strefa Edukacji