Wsparcie obejmie organizację zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym dla uczniów, u których rozpoznano potrzebę wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w tym zakresie. Do poniedziałku, 21 lutego dyrektorzy szkół muszą przekazać informacje na temat ich liczby godzin, które planują zrealizować w danej szkole.
Zobacz też: Studniówka Zespołu Szkół Komunikacji w Poznaniu
Pomoc psychologiczna dla uczniów w Poznaniu
Jeszcze pod koniec ubiegłego roku kalendarzowego w Szkole Podstawowej Cogito przeprowadzono diagnozę wśród uczniów. Na podstawie pogłębionych obserwacji dzieci prowadzonych przez psychologa i pedagoga oraz informacji uzyskanych od wychowawców, nauczycieli przedmiotów oraz rodziców dyrekcja dowiedziała się, które obszary psychologiczne wymagają przepracowania.
- Widzimy ogromną potrzebę zajęć rozwijających umiejętności społeczno-emocjonalne wśród uczniów - mówi Marzena Kędra, dyrektor Szkoły Podstawowej Cogito.
Dlatego wnioskuje o maksymalną liczbę dodatkowych godzin - według ministerialnego rozporządzenia - przysługującą 500 uczniom. W ramach nich dyrektor będzie chciała zorganizować specjalne warsztaty, które poprowadzą specjaliści z zakresu rozwoju społeczno-emocjonalnego.
Sprawdź też:
Zachowania dzieci, które wzbudziły niepokój wśród pedagogów, to: lęk, niepewność, strach oraz stres, a także agresja, której wcześniej u danego dziecka nie obserwowano. Jak opowiada dyrektor Kędra, takie postępowanie uczniów mogą wynikać z różnych sytuacji rodzinnych - choroby lub śmierci bliskiej osoby czy nauki zdalnej.
Pomoc dzieciom w ramach innych typów zajęć, jak korekcyjno-kompensacyjne, logopedyczne czy inne terapeutyczne, w Cogito jest udzielana na bieżąco - wśród osób zatrudnionych w szkole pracuje szerokie grono specjalistów.
Dyrektor Kędra zwraca uwagę także na trudną sytuację psychologiczną rodziców. Chciałaby móc zorganizować specjalne warsztaty wsparcia tylko dla nich, które byłyby finansowane już z własnego budżetu szkoły.
"Wsparcie psychologiczne dla uczniów jest konieczne", ale kiedy?
W XXV LO im. Generałowej Jadwigi Zamoyskiej w Poznaniu również skorzystają z dodatkowych zajęć, ale dyrektor zwraca uwagę na inny problem przy ich organizacji.
- Wsparcie psychologiczne dla uczniów jest konieczne, natomiast problem stanowi dopasowanie czasowe zajęć do bieżącego planu lekcji - zauważa dyrektor Małgorzata Supłat.
Jak tłumaczy, młodzież codziennie kończy lekcje późnym popołudniem. Dodatkowo znaczna jej część dojeżdża do szkoły spod Poznania, więc pracują nad najkorzystniejszym rozwiązaniem.
Jeśli chodzi o pedagogów, którzy mogliby prowadzić tego typu wsparcie, to w przypadku XXV LO na tę chwilę nie będą zatrudniane dodatkowe osoby. Podobnie sytuacja wygląda w Szkole Podstawowej nr 51 im. B. Szwarca, gdzie ze względu na wielkość szkoły pracuje ok. 100 osób. Jak powiedziała dyrektor Kamilla Pona, wśród tak dużej grupy jest wielu nauczycieli, którzy mają dodatkowe uprawnienia pozwalające im na działanie także w zakresie pomocy terapeutycznej.
Większość naszych rozmówców podkreśla, że w ich szkołach wciąż jest ustalane, czy i w jakim zakresie skorzystają z dodatkowych zajęć.
Czytaj też:
- Przekąski na imprezę. Sprawdź, co przygotować do jedzenia na zabawę karnawałową!
- Niezidentyfikowane odgłosy w bloku. Mieszkańcy wezwali egzorcystę i wróżkę
- Ani ładny, ani wygodny, czyli co jest nie tak z dworcem kolejowym w Poznaniu?
- Strajk w Solarisie! "Polscy pracownicy nie są gorsi niż hiszpańscy". Zobacz zdjęcia!
- Koszty studniówki 2022 idą w górę. Nawet tysiąc złotych za jedną imprezę?
- Oto ulubione dania poznaniaków. Najczęściej zamawiali je w 2021 roku!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?