4 z 8
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Niektórzy uczniowie przyzwyczajeni są do tego, by w...
fot. usnplash/ Ben Mullins

Matura 2022. Najczęstsze błędy na egzaminie. Nie popełniaj ich, a zyskasz więcej punktów! Matura wcale nie musi być trudna

Zbyt częste stosowanie w rozprawce sformułowań "myślę że"

Niektórzy uczniowie przyzwyczajeni są do tego, by w rozprawce maturalnej zamieszczać następujące zwroty: "Myślę, że udowodniłam moją tezę", "Z przedstawionych przeze mnie argumentów wynika...", "Pierwszym argumentem jest..." itd.

Nie są to błędy, ale wielu nauczycieli podkreśla, że rozprawka jest pracą, w której nie ma być przedstawiane jedynie czyjeś zdanie na dany temat. Warto więc zwrócić uwagę, czy nie nadużywa się powyższych i podobnych zwrotów. Na przykład zdanie: "Mam nadzieję, że udowodniłam przedstawioną przeze mnie tezę" nie wnosi żadnej nowej informacji do tekstu, a jedynie pokazuje, że uczeń lub uczennica na różne sposoby starają się zwiększyć liczbę słów w rozprawce.

Zobacz również

Tak sprawisz, że twój fikus pięknie zakwitnie. Sprawdzone triki, naturalne nawozy

NOWE
Tak sprawisz, że twój fikus pięknie zakwitnie. Sprawdzone triki, naturalne nawozy

Marek Wierzbicki: Całą zabawę zaczynamy od nowa

ROZMOWA
Marek Wierzbicki: Całą zabawę zaczynamy od nowa

Polecamy

Są wyniki Rankingu Szkół Przyjaznych LGBTQ+ 2024. Wyłoniono 10 placówek

Są wyniki Rankingu Szkół Przyjaznych LGBTQ+ 2024. Wyłoniono 10 placówek

6 na 10 uczniów używa sztucznej inteligencji do nauki. Idziemy w dobrym kierunku?

6 na 10 uczniów używa sztucznej inteligencji do nauki. Idziemy w dobrym kierunku?

Należy obniżyć wiek wyborczy? Ekspert przedstawia zalety i wady takiego rozwiązania

Należy obniżyć wiek wyborczy? Ekspert przedstawia zalety i wady takiego rozwiązania