6 z 7
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Rozmowa z dzieckiem i tłumaczenie mu tego, dlaczego niektóre...
fot. tverdohlib/123RF

Jak dbać o odporność dziecka przez cały rok szkolny? Poznaj 5 nawyków, które pomagają zapobiegać chorobom i zwalczać infekcje

Nauka dobrych nawyków

Rozmowa z dzieckiem i tłumaczenie mu tego, dlaczego niektóre nawyki są bardzo ważne dla naszego zdrowia, jest podstawą pracy nad odpornością. Mycie rąk po każdym przyjściu z podwórka i przed posiłkiem to jedna z zasad, które powinny znać już najmłodsze pociechy. Przedszkolaki bardzo chętnie słuchają o tym co i dlaczego warto jeść – warto to wykorzystać i przez zabawę zaszczepić w nich zdrowe zwyczaje żywieniowe.

Ze starszymi dziećmi także warto rozmawiać i tłumaczyć, dlaczego ograniczamy im czas spędzany przed monitorami i pilnujemy odpowiedniej ilości snu. Wówczas nie będzie to odbierane jako narzucanie swojej woli i puste zakazy czy nakazy rodziców. Istnieje tez duże prawdopodobieństwo, że osoba, która w dzieciństwie przyswoi sobie codzienną aktywność fizyczną, w dorosłym życiu będzie znajdowała w niej przyjemność. Należy pamiętać też o tym, że dzieci uczą się przez naśladownictwo – dając im dobry przykład możemy najwięcej zdziałać.

Zobacz również

Pierwsza komunia: czy rodzice i chrzestni muszą przystąpić do sakramentu?

Pierwsza komunia: czy rodzice i chrzestni muszą przystąpić do sakramentu?

Muzeum Humoru i Absurdu w Uradzu koło Barwic oficjalnie otwarte [ZDJĘCIA]

NOWE
Muzeum Humoru i Absurdu w Uradzu koło Barwic oficjalnie otwarte [ZDJĘCIA]

Polecamy

Nowe przepisy na temat organizacji lekcji religii lub etyki już od 1 września

Nowe przepisy na temat organizacji lekcji religii lub etyki już od 1 września

Ile zarabiają studenci w Polsce? Co trzeci powyżej 4 tysięcy miesięcznie

Ile zarabiają studenci w Polsce? Co trzeci powyżej 4 tysięcy miesięcznie

Jawne pytania na maturę ustną. Opracowanie pytania nr 3 z „Mitologii”

Jawne pytania na maturę ustną. Opracowanie pytania nr 3 z „Mitologii”