Historia i teraźniejszość. Podstawa programowa nowego przedmiotu
W podpisanych przez ministra edukacji rozporządzeniach zostały zawarte:
- podstawa programowa do nowego przedmiotu historia i teraźniejszość,
- zmiany w podstawie programowej przedmiotu historia (zakres podstawowy i rozszerzony),
- zmiany w podstawie programowej przedmiotu wiedza o społeczeństwie (zakres rozszerzony).
W treściach nauczania przedmiotu historia i teraźniejszość znajdą się m.in. następujące zagadnienia:
Wiedza o podstawach życia społecznego,
- Świat i Polska w latach 1945–1956,
- Świat i Polska w latach 1956–1970,
- Świat i Polska w latach 1970–1980,
- Świat i Polska w latach 1980–1991,
- Świat i Polska w latach 1991–2001,
- Świat i Polska w pierwszych dwóch dekadach XXI wieku.
Minister Edukacji i Nauki @CzarnekP podpisał trzy projekty rozporządzeń. Wprowadzone zmiany obejmują m. in. nowy przedmiot historia i teraźniejszość oraz podstawy programowe przedmiotów: historia oraz wiedza o społeczeństwie.
— Ministerstwo Edukacji i Nauki (@MEIN_GOV_PL) March 8, 2022
Szczegóły ➡️ https://t.co/gJmurpMkB3pic.twitter.com/8nHqyEGVaN
Szczegółowe informacje na temat podstawy programowej przedmiotu historia i teraźniejszość znajdują się tutaj. Uczniowie będą się uczyć m.in. o pandemii COVID-19 czy oceniać znaczenie i skutki katastrofy smoleńskiej z 10 kwietnia 2010 roku.
Liczba godzin przedmiotów: historia i teraźniejszość, historia oraz wiedza o społeczeństwie
Liczba godzin nauczania wyżej wymienionych przedmiotów w szkołach ponadpodstawowych ma ulec zmianie. Od roku szkolnego 2022/2023 uczniowie będą mieli następującą liczbę godzin przedmiotu historia i teraźniejszość: