2 z 6
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Matura poprawkowa z polskiego 2024 za nami. Rodzaje zadań, arkusz i tematy wypracowań

Matura poprawkowa z polskiego 2024 za nami. Rodzaje zadań, arkusz i tematy wypracowań

Nauczyciele na barykadach Warszawy - walczyli, uczyli i... grali

Nauczyciele na barykadach Warszawy - walczyli, uczyli i... grali

Polecamy

Uczelnie wspierają poszkodowanych w powodzi

Uczelnie wspierają poszkodowanych w powodzi

„Chłopcy z Placu Broni” - streszczenie, problematyka, test z lektury

„Chłopcy z Placu Broni” - streszczenie, problematyka, test z lektury

Będzie nowy system w szkołach? Procedura jest zbyt czasochłonna i mało elastyczna

Będzie nowy system w szkołach? Procedura jest zbyt czasochłonna i mało elastyczna