2 z 5
Przeglądaj galerię za pomocą strzałek na klawiaturze
Poprzednie
Następne
Przesuń zdjęcie palcem
Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i...
fot. Fot. Alexander Grey/unsplash

Jak prowadzić lekcje, aby dzieci lubiły matematykę? Sprytne i sprawdzone metody i triki

Co wolisz?

Ta strategia wymaga od uczniów zaangażowania się w rozmowę i uzasadnienia swojego myślenia.

Nauczyciel pokazuje dwa obrazy przedstawiające: okrągłą i prostokątną pizzę i pyta uczniów: „Czy wolałbyś zjeść dwa plasterki z okrągłej pizzy o średnicy 12 cm, która została pokrojona na osiem kawałków, czy zjeść jeden plaster z pizzy o wymiarach 15 na 10 cm, który został pocięty na sześć kawałków? W tej rozmowie uczniowie muszą porównać wielkość obu kawałków i będą musieli uzasadnić swój wybór – mówi Danuta Sterna. - Jest to rodzaj pytania kluczowego, które polecane jest nauczycielom stosującym ocenianie kształtujące.

Zobacz również

Dramat w Wieprzu. Nie żyje 18-latek

Dramat w Wieprzu. Nie żyje 18-latek

Wiózł pijany pijanego. Skończyli przejażdżkę dachowaniem

NOWE
Wiózł pijany pijanego. Skończyli przejażdżkę dachowaniem

Polecamy

Zagrożeni hałasem w szkole. Wrzawa sięga niemal 100 decybeli!

Zagrożeni hałasem w szkole. Wrzawa sięga niemal 100 decybeli!

Matura międzynarodowa w Gdyni. Egzaminy rozpoczęli licealiści z III LO

Matura międzynarodowa w Gdyni. Egzaminy rozpoczęli licealiści z III LO

„Quo vadis” zostaje w podstawie, a czego nie będzie? Nowa lista lektur rozczarowuje

„Quo vadis” zostaje w podstawie, a czego nie będzie? Nowa lista lektur rozczarowuje