W pracy pedagoga może realizować swoje powołanie
- Od zawsze wiedziałam, że moja praca będzie związana z dziećmi, które odkąd pamiętam, fascynowały mnie i dawały radość - mówi Monika Melkowska.
Marzyła o zawodzie, w którym mogłaby mieć wpływ na rozwój i przyszłość dzieci. Chciała być dla nich oparciem, dawać poczucie bezpieczeństwa, a przede wszystkim - wspierać w budowaniu poczucia własnej wartości. Tak trafiła do Przedszkola Samorządowego w Pruszczu, gdzie pracuje od 15 lat. W pracy pedagoga ceni to, że może realizować swoje powołanie. Robi to, co kocha - i ma przez to większą motywację żeby dalej się rozwijać.
- Uśmiech dzieci, ich szczerość, rozmowy z rodzicami, którzy chętnie dzielą się spostrzeżeniami, czasem oczekując wsparcia, sprawiają, że czuję się potrzebna. Moja praca nie jest monotonna, co bardzo sobie cenię. Dzieci z wielkim entuzjazmem przyjmują wszelkie nowości, które wprowadzam: zajęcia jogi, zumby i mindfulness. Czuję się spełniona, gdy otwierając drzwi do sali, widzę uśmiech na twarzach moich podopiecznych i wesołe powitanie „Pani Monikaaa!” - opowiada laureatka III miejsca w kategorii Nauczyciel Roku Przedszkola.
Sam udział w naszej akcji był dla Niej przede wszystkim ogromnym wyróżnieniem. Czuła ogromne wzruszenie, a jednocześnie wdzięczność, dowiadując się o wygranej.
- Kilkanaście minut przed końcem głosowania dostałam od rodziców moich podopiecznych wiadomość „Pani Moniko jesteśmy w gotowości, czekamy do ostatnich minut i wtedy ruszamy z głosami - wspomina tamte emocje nauczycielka.
Po pracy każdą wolną chwilę stara się spędzać z rodziną. Uwielbia spacery po lesie, które działają na Nią kojąco. Wieczorami medytuje w zaciszu domowym i nadrabia zaległości czytelnicze.
- Moje pozycje książkowe dotyczą przede wszystkim uważności, którą od jakiegoś czasu bardzo się interesuję i cały czas w tym kierunku rozwijam przez stosowne kursy - wyjawia nam pani Monika.
Nauczycielka prowadzi również zajęcia mindfulness&joga dla dzieci w wieku 5-8 lat, które dają Jej ogrom energii. - W szczególności obserwując pozytywne zmiany, jakie zachodzą w dzieciach po cyklu takich spotkań - podkreśla Monika Melkowska.