Trudne równania z okazji Dnia Matematyki. Potrafisz je rozwiązać? Wiele osób ma z nim problemy

Magdalena Konczal
Pozornie proste równania do rozwiązania z okazji Dnia Matematyki
Pozornie proste równania do rozwiązania z okazji Dnia Matematyki Archiwum prywatne
Dzień Matematyki jest obchodzony corocznie 12 marca. Matematyka nie jest przedmiotem lubianym przez uczniów, ale to dobra okazja, by nieco go odczarować. Przedstawiamy wam równania, które są pozornie proste do rozwiązania. Wiecie, jaki będzie poprawny wynik? Niewiele osób zna poprawną odpowiedź.

Spis treści

Dzień Matematyki. Potrafisz rozwiązać te równania?

Niekiedy pozornie proste równania mogą przysporzyć nam sporo problemów. Postanowiliśmy z okazji Dnia Matematyki rozruszać szare komórki i zastanowić się, w jaki sposób rozwiązać równania zaprezentowane na zdjęciu.

Chociaż na pierwszy rzut oka, wydają się proste, to wiele osób ma problem z poprawną odpowiedzią. Wiecie, jak rozwiązać te przykłady? A może potrzebujecie pomocy? Zapytaliśmy ekspertów, jaka jest poprawna odpowiedź i poprosiliśmy ich o uzasadnienie. Sprawdźcie, czy udało wam się udzielić poprawnej odpowiedzi.

Jaka będzie poprawna odpowiedź w tych równaniach? Eksperci wyjaśniają

Poprosiliśmy Michała Janiaka (korepetytora, udzielającego lekcji z matematyki i twórcę instagramowego profilu Logiczna Matematyka) oraz Martę Mikosz (nauczycielkę matematyki w Szkole w Chmurze) o udzielenie poprawnej odpowiedzi i wyjaśnienie, jak powinno się rozwiązać powyższe równania.

Poniżej zamieszczamy też dokładne wyjaśnienie opracowane przez ekspertów oraz poprawne odpowiedzi.

Równanie nr 1)
Poprawna odpowiedź to: 1, bo 9-3∶ 1/(3 )+1=9-3*3/(1 )+1=9-9+1=0+1
Kroki rozwiązywania działania:
1. Zamiana ułamka : 1/(3 ) na 3/(1 ) - przy dzieleniu ułamków mnożymy je przez odwrotność.
2. Kolejność wykonywania działań – najpierw wykonujemy mnożenie/dzielenie potem dodawanie/odejmowanie , następnie działania wykonujemy od lewej do prawej.

Równanie nr 2)
Poprawna odpowiedź to: 9, bo 6∶2( 2+1)=6∶2*3=3*3=9
Kroki rozwiązywania działania:
1.Najpierw wykonujemy działania w nawiasie.
2. Wykonujemy działania od lewej do prawej – ponieważ w wyrażeniu zostały tylko działania takie jak mnożenie i dzielenie , zgodnie z kolejnością wykonywania działań liczymy je od lewej do prawej.

– Rozwiązując podobne zadania, należy pamiętać o kolejności wykonywania działań oraz o sposobie dzielenia ułamków. Jeżeli nie mamy płynności w liczeniu takich działań, powinniśmy wykonywać wszystkie etapy po kolei, licząc powoli i dokładnie – tłumaczy Marta Mikosz.

Trudne równania z okazji Dnia Matematyki. Potrafisz je rozwiązać? Wiele osób ma z nim problemy

Udało wam się poprawnie rozwiązać te zadania? Odpowiedzi wcale nie są takie oczywiste.

Opracowanie zadań: Michał Janiak, Marta Mikosz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Mount Everest cały czas rośnie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefaedukacji.pl Strefa Edukacji