Czterodniowy tydzień nauki, możliwość korzystania z telefonów, lekcje zdalne. Co Polacy sądzą o edukacji?

Magdalena Ignaciuk
Jak Polacy widzieliby edukację w Polsce?
Jak Polacy widzieliby edukację w Polsce? freepik.com
Edukacja zdalna, telefony komórkowe w szkołach i czterodniowy tydzień nauki. Tego Polacy chcą dla swoich dzieci? ClickMeeting, platforma do wideokonferencji oraz spotkań i edukacji online, przeprowadziła ankietę i dowiedziała się, jak ludzie w Polsce widzą naukę. Czy telefony w szkołach powinny być dozwolone? Ile minut powinna trwać godzina lekcyjna? Czy czterodniowy system nauki to dobry pomysł? Oto wyniki badania.

Spis treści

Telefony komórkowe w szkole

W wielu szkołach wprowadzono zakaz używania telefonów komórkowych. Jedynym wyjątkiem jest wykorzystywanie smartfona do nauki w trakcie lekcji – pod kontrolą nauczyciela.

Debata na temat tego, czy powinno się korzystać z telefonów w szkołach, toczy się w Polsce od lat. Zgodnie z art. 99 Prawa Oświatowego, statut szkoły może zabraniać korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych w trakcie zajęć. Szkoła nie ma jednak uprawnień do rekwirowania przedmiotów należących do uczniów – podaje platforma ClickMeeting.

Większość ankietowanych uważa, że telefony powinny w szkole służyć wyłącznie do nauki.
Większość ankietowanych uważa, że telefony powinny w szkole służyć wyłącznie do nauki. ClickMeeting

Z raportu wynika, że ankietowani uważają, że z telefonów powinno się korzystać jedynie w czasie przerw (38 proc.). Równocześnie część osób dopuszcza wykorzystanie je wyłącznie do nauki (27 proc.). Natomiast przeciwne ich obecności w szkołach jest (25 proc.). Jedynie (8 proc.) respondentów jest za całkowitym pozwoleniem na korzystanie z telefonów.

Krótsze lekcje i czterodniowy tydzień nauki

W Polsce często pojawia się problem przeładowanej podstawy programowej i przeciążonych uczniów. Zastanowiono się, czy skrócenie czasu trwania lekcji byłoby korzystne dla młodych ludzi. Najwięcej respondentów, bo aż 41 proc., jest przeciwna takiemu rozwiązaniu. Jednak 37 proc. badanych uważa, że taka zmiana mogłaby być zmianą na lepsze. 22 proc. ankietowanych nie ma zdania na ten temat.

Pomysł skrócenia tygodnia nauki z 5 do 4 dni pojawił się ostatnio w Wodzisławiu Śląskim. Tylko 31 proc. respondentów poparło takie rozwiązanie. Dla 58 proc. badanych ten pomysł nie ma racji bytu, 11 proc. nie ma na ten temat zdania.

Polacy nie polubili nauki zdalnej

Z przeprowadzonej ankiety wynika również, że część z ankietowanych (23 proc.) uważa naukę online jako doskonałe uzupełnienie tej tradycyjnej. Niewielka część respondentów sądzi również, że model edukacji zdalnej jest lepszy niż tej stacjonarnej (9 proc.). Natomiast (8 proc.) nie ma zdania na ten temat. Pozostali Polacy uważają, że lekcje zdalne nie są lepszym rozwiązaniem od tych stacjonarnych.

Ponad połowa Polaków uważa, że edukacja zdalna nie jest lepsza od lekcji stacjonarnych.
Ponad połowa Polaków uważa, że edukacja zdalna nie jest lepsza od lekcji stacjonarnych. ClickMeeting

Ankietowani zostali zapytani również o edukację w formie hybrydowej. W tym przypadku ponad połowa, czyli 56 proc. Polaków uważa, że lepszym rozwiązaniem są tradycyjne lekcje. Równocześnie 25 proc. twierdzi, że edukacja hybrydowa jest lepsza niż stacjonarna. Natomiast 19 proc. nie ma zdania na ten temat.

Źródło: informacja prasowa ClickMeeting

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Mount Everest cały czas rośnie

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefaedukacji.pl Strefa Edukacji