Lektury szkolne jako zestawy klocków Lego od SI. Musisz to zobaczyć. Niezwykła inspiracja do ciekawych lekcji języka polskiego

Magdalena Konczal
Narzędzia sztucznej inteligencji dają dziś wiele możliwości. Zobacz, jak wyglądają zestawy klocków Lego nawiązujące do lektur szkolnych.
Narzędzia sztucznej inteligencji dają dziś wiele możliwości. Zobacz, jak wyglądają zestawy klocków Lego nawiązujące do lektur szkolnych. unsplash/ Aedrian
Jak ciekawie omawiać lektury szkolne? Obecnie pojawia się coraz więcej inspiracji, które mogą spodobać się polonistom. Jedną z nich są ilustracje lektur jako zestawów klocków Lego stworzone przez narzędzia sztucznej inteligencji. Jak wyglądają bohaterowie „Chłopów” jako minifigurki? I w jaki sposób przedstawiony został sklep Wokulskiego z „Lalki”? Tę galerię stworzoną przez SI warto zobaczyć.

Spis treści

Lektury jako zestawy klocków Lego. Zobacz galerię

Narzędzia sztucznej inteligencji dają dziś dużo różnych możliwości. Pozwalają na przykład stworzyć realistyczne obrazy imitujące rzeczywistość lub przerobić postacie z filmów czy książek na stylizowane w innym uniwersum. Warto wykorzystywać je także na lekcjach języka polskiego, np. omawiając lektury szkolne.

Na serwisie X (dawny Twitter) pojawiły się grafiki lektur szkolnych jako zestawów klocków Lego. Przy pomocy AI stworzył je ekonomista Maciej Bukowski. Zobaczcie, Jak wyglądaliby Stanisław Wokulski, Marek Winicjusz, Maciej Boryna i inni bohaterowie lektur szkolnych? Sprawdźcie w galerii zestawy Lego inspirowane utworami literackimi.

Klocki Lego jako pomoc przy omawianiu lektur. W jaki sposób je wykorzystywać?

Chociaż pokazanych wyżej zestawów nawiązujących do lektur szkolnych nie kupimy w sklepach, mogą one być inspiracją do stworzenia własnych. Wykorzystanie klocków Lego do omawiania utworów literackich to dobry pomysł szczególnie w młodszych klasach (ale nie tylko). Można na przykład:

  • podzielić uczniów na grupy i poprosić o stworzenie na podstawie książki „Hobbit, czyli tam i z powrotem” miejsc, które odwiedził Biblio Baggins i jego towarzysze, a następnie poprosić uczniów o opisanie swoich „zestawów”, a więc świata przedstawionego;
  • poprosić uczniów, by stworzyli ludziki, które będą bohaterami z „Akademii Pana Kleksa”, a następnie na ich podstawie (a także na podstawie tekstu) zachęcić ich do napisania charakterystyki postaci;
  • podzielić uczniów na grupy i zorganizować kalambury z klockami Lego. Każda z grup losuje jeden mit, a następnie musi przedstawić go przy pomocy klocków, reszta klasy zgaduje, o jaki mit chodzi (mit o Prometeuszu, Syzyfie, Demeter i Korze, Dedalu i Ikarze, Heraklesie, Tezeuszu i Ariadnie, Orfeuszu i Eurydyce). Podobną zabawę można zorganizować przy omawianiu biblijnych przypowieści.

Dobrym pomysłem jest także wykorzystanie grafik, które zostały zamieszczone powyżej. Można zasłonić tytuły zestawów klocków i poproszenie uczniów, by zgadli, do jakiej lektury nawiązuje konkretny zestaw. Ważne jest też, by uzasadnili swoją wypowiedź, przytaczając konkretne sceny lub cytaty z lektury.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Mount Everest cały czas rośnie

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na strefaedukacji.pl Strefa Edukacji